آیکون واتساپ
تسمه صنعتی رول پارس

تسمه های صنعتی که در تولید مصالح استفاده می شوند

صنعت ساختمان در چند دهه گذشته با رشد بسیار زیادی روبرو بوده است. ساخت برج ها و آسمان خراش ها با افزایش جمعیت شهری بکارگیری مصالح ساختمانی را بیش از پیش گسترش داده است و در حال حاضر صنعت ساختمان بالاخص در کشور های رو به توسعه با گسترش شهر نشینی تبدیل به یک صنایع پایه شده است. در تولید مصالح ساختمانی از انواع مختلفی تسمه های صنعتی استفاده می شود. طبیعی است که بکارگیری انواع تسمه نقاله برای انتقال سنگ های معدنی و مواد استخراج شده از معادن جزو کاربردی ترین نمونه های تسمه های صنعتی در تولید مصالح و در صنایع ساختمانی هستند. در کاربری های خود ساختمان ها نیز برخی از انواع تسمه بصورت اتصال اجزای متحرک مانند تسمه آسانسور که برای زمان بندی و باز و بسته کردن درب آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند از نمونه های دیگری تسمه های صنعتی مصرفی در این صنایع هستند.

تسمه های خط تولید مصالح

در راه اندازی خط تولید مصالح از انواع مختلفی تسمه ها استفاده می شود. خرد کردن سنگ های معدنی مانند سنگ آهک و سنگ سیمان نیاز به انتقال از محل کارخانه برای فراوری و استفاده دارد. در این مرحله از تسمه های نقاله تحت نام تسمه نقاله سیمان که البته اغلب از جنس PU پلی یورتان بوده و برای انتقال دیگر انواع سنگ های معدنی مانند سنگ آهک و ... نیز بکار می رود مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه سیمان برای داشتن قابلیت و طول عمر بالا اغلب بصورت مقاوم در برابر سایش و ضربه و گاهی نیز بصورت عاجدار بالاخص برای انتقال مصالح در ارتفاعات استفاده می شود.

در خط تولید مصالح ساختمانی بالاخص موزاییک و کاشی از نوع خاصی تسمه استفاده می شود که اغلب بصورت چند ضلعی تولید می شود. این تسمه های پلیمری چند ضلعی گاهی دارای نخ داخلی به منظور افزایش مقاومت کششی و گاهی نیز بدون نخ تولید می شوند و تحت نام تسمه کاشی شناخته می شوند. تسمه کاشی برای انتقال کاشی های تولید شده به و از کوره برای پخت مورد استفاده قرار می یگرد. این دسته از تسمه های صنعتی در داخل ریل هایی عمل می کنند که به منظور داشتن طول عمر مناسب اغلب دو کمیت چقرمگی و مقاومت سایشی بالایی در فراوری و تولید این تسمه ها مد نظر قرار می گیرد.

طبیعی است که انواع مختلفی از تسمه های انتقال قدرت مانند تسمه های وی بلت، تسمه های تخت و سراسری و حتی تسمه های پلی کرد بر روی ماشین آلات صنعتی که در تولید مصالح مورد استفاده قرار می گیرند نصب می شود.

TEL : tel:09123691065
09126482568
Email: info [at] rollpars [dot] com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Rollpars Group