آیکون واتساپ
تسمه صنعتی رول پارس

فاکتور های موثر بر طول عمر تسمه نقاله

عملیات جابجایی مواد زمانی که تسمه نقاله نیاز به تعویض داشته باشد متوقف می شود. حتی زمانی که برنامه ریزی شده باشد، این پروسه زمانبر و همراه با هزینه های تعویض می باشد. اما اگر جایگزینی برنامه ریزی نشده باشد، هزینه ها به طور چشمگیری افزایش می یابد.

راه برای به حداقل رساندن این هزینه و اختلال، به حداکثر رساندن طول عمر تسمه نوار نقاله است. مراقبت خوب از تسمه ها با نحوه طراحی سیستم شروع می شود و به بازرسی و نگهداری روزانه گسترش می یابد. در اینجا چند توصیه برای ماندگاری بیشتر تسمه های نوار نقاله وجود دارد.

اکثر کمربندها حداقل سه سال عمر می کنند. اگر در کاربری خاصی نساز به تعویض مکرر این تسمه صنعتی وجود دارد یا سیستم نقاله دچار اختلال است و یا تسمه به اشتباه انتخاب شد و یا دارای ضخامت مورد نظر نمی باشد. برخی از کاربران می توانند 10 سال خدمات از تسمه نقاله خود دریافت کنند که نشان می دهد عمر طولانی تری امکان پذیر است. با این حال، این بستگی به شدت استفاده از تسمه دارد.

بزرگترین عامل در طول عمر تسمه نقاله طول آن است. این به این دلیل است که بیشترین سایش در نقطه بارگیری زمانی رخ می دهد که مواد روی تسمه می افتند. هنگامی که تسمه مواد را به سمت جلو به حرکت در می آورد، هیچ حرکت نسبی وجود ندارد، بنابراین سایشی پدید نمی آید.

در یک مسیر کوتاه، هر نقطه مشخص روی تسمه بیشتر از زمانی که نوار نقاله طولانی‌تر باشد، تاثیر بارگذاری را تجربه می‌کند. بنابراین بدیهی است که بگوییم تسمه های طولانی تر تقریباً به طور قطع عمر بیشتری خواهند داشت، (به شرطی که هم ترازی یا مشکلات دیگری وجود نداشته باشد.)

TEL : tel:09123691065
09126482568
Email: info [at] rollpars [dot] com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Rollpars Group