آیکون واتساپ
تسمه صنعتی رول پارس

استاندارد FDA-USDA در تولید تسمه نقاله مواد غذایی

استاندارد FDA در واقع سازمان استاندارد جهانی در تولید، گسترش و انتقال مواد غذایی می باشد که قوانینی محکم در تولید و فراوری انواع مواد غذایی از جمله گوشت، سبزیجات، دانه های خوراکی، انواع کنسرو ها، نگهدارنده ها، اسید ها و رنگ های خوراکی و حتی مکمل های غذایی دارد. سلامت مواد غذایی که هم در تولید و هم در بسته بندی و انتقال می بایست مد نظر قرار داشته باشد تضمین امنیت اجتماعی بوده و با استاندارد های سخت از جانب FDA کنترل می شود. از این رو تولید و بکارگیری تسمه نقاله مواد غذایی نیز که بعنوان ابزاری برای حمل و جابجایی این مواد است تحت تظارت و با استاندارد های FDA صورت می پذیرد. این استاندارد ها و دایرکتیو ها بالاخص در مورد مواد غذایی با سطوح تر، چرب و حساس مالنند گوشت بصورت دشوار تری عرضه می گردند.

یکی از استاندارد های دیگر در تولید و پرورش و عرضه مواد غذایی استاندارد USDA می باشد که استاندارد صنایع کشاورزی کشور آمریکا می باشد. این استاندارد که بصورت لوگو بر روی محصولات کشاورزی بسته بندی تولیدی کشور آمریکا نیز درج می شود نشانی از سلامت و امنیت غذایی بوده و بر سم پاشی و استفاده از کود های شیمیایی در کاشت، پرورش و برداشت محصولات غذایی نیز نظارت دارد. استاندارد های USDA در تولید تسمه های نوار نقاله دارای دایرکتیو هایی شبیه به استاندارد FDA با اختلافاتی کوچک می باشد.

تسمه نقاله مورد تایید استاندارد های جهانی در حمل مواد غذایی

هر دو استاندارد FDA و USDA استاندارد های خود را برای به حداکثر رسانی سلامت غذایی قرار می دهند با این تفاوت که استاندارد FDA بصورت گسترده تری شامل تمامی مواد غذایی کشورزی و دامپروری بوده و محصولات پروتئینی را نیز تحت پوشش دایرکتیو های خود قرار می دهد حال آنکه استاندارد USDA بیشتر پیرامون محصولات کشاورزی بنا نهاده شده است. علاوه بر این استاندارد FDA بر تولید و بسته بندی و انتقال با تسمه های نقاله نیز نظارت کامل دارد اما استاندارد USDA بیشتر بر فرایند کاشت و تولید و ارزش غذایی تاکید دارد.

مهمترین دایرکتیو قید شد در هر دو استاندارد مربوط به کیفیت سطح تماس تسمه نقاله مواد غذایی با مواد خوراکی است. عدم واکنش پذیری و چسبندگی اولویت نخست هر دو استاندارد می باشد و از این رو مطابق با استاندارد ایده آل ترین نوع تسمه های نقاله موجود در بازار در انتقال مواد که حداقل تماس، حداقل واکنش پذیری و قابلیت شستشوی ساده تر را داشته باشند تسمه های پلاستیکی هستند.

قابلیت انجام فرایند ضد عفونی و شستشو که در مورد نقاله های انتقال مواد بالاخص گوشت که از نظر بهداشتی نه تنها آلودگی های بالایی تولید می کند بلکه با بوی بسیار بدی همراه است از دیگر اولویت ها محسوب می شود. از این منظر نیز قابلیت شستشو با شوینده ها و حتی اسید های رقیق برای تسمه های نقاله پلاستیکی و یا تسمه های پلی یورتان که سطح بیرونی در تماس با مواد غذایی با PVC پوشانیده شده اند بیشتر می باشد.

TEL : tel:09123691065
09126482568
Email: info [at] rollpars [dot] com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Rollpars Group