آیکون واتساپ
تسمه صنعتی رول پارس

شرایط محیطی انتقال قند و شکر توسط تسمه نقاله

شرایط انتقال مواد غذایی توسط تسمه های نقاله با محصولات صنعتی متفاوت می باشد. در بحث تولید، انتقال و بسته بندی مواد غذایی مانند انواع گوشت و سبزیجات، دانه های خوراکی، پودر های خوراکی و قند و شکر بخث سلامت غذایی طبق استاندارد های جهانی نیز مطرح بوده و تنها شرایط حفظ تسمه نقاله معیار نمی باشد. انتقال برخی از مواد به جز استاندارد های تسمه نقاله نیاز به استاندارد های محیطی نیز است. قند و شکر از آن دسته مواد غذایی محسوب می شوند.

شکر و قند در تماس با حرارت و رطوبت خاصیت چسبندگی بالایی پیدا می کنند. این امر بالاخص در محیط های مرطوب سرعت بسیار بالایی داشته و عملا قند و شکر به سمت آب شدن و ترکیب سریع با آب قرار می گیرند. از این رو تسمه نوار نقاله قند و شکر اولا می بایست در محیطی با حداقل رطوبت مورد استفاده قرار گیرد و ترجیحا این محیط خنک باشد. از این رو است که در کارخانجات قند و شکر از رطوبت گیر ها ها و دستگاه های تصفیه استفاده شده و از کولر های آبی برای خنک کردن هوا استفاده نمی شود. چرا که کولر های آبی به شدت سبب بالا رفتن درصد رطوبت هوا می شوند.

شستشو و خشک کردن تسمه نقاله قند و شکر

رنگ تسمه های نقاله مورد استفاده در انتقال قند و شکر را سفید انتخاب می کنند که قابلیت رویت هر گونه آلودگی بر روی سطح این تسمه ها وجود داشته باشد. از آنجایی که تسمه نقاله مصرفی در صنایع قند و شکر در زمره تسمه های نقاله مواد غذایی قرار می گیرد اغلب با روکش سفید PVC مورد استفاده قرار می گیرند تا حداقل چسبندگی سطحی و واکنش پذیری را در پی داشته باشد. با این وجود چسبندگی و به اصطلاح نوچ بودن قند و شکر نیاز به شستشوی تسمه را به همراه دارد. در کارخانجات قند و شکر اغلب از اسید ها نه تنها برای شستشوی سطوح تسمه نقاله بلکه در خط لوله جریان در فرایند تولید و با بکارگیری پمپ هایی که به پمپ مواد یا پمپ اسید است این شستشو صورت می پذیرد. در مورد تسمه های نقاله پس از شستشو و پیش از بکارگیری مجدد تسمه نقاله صنایع قند و شکر می بایست حتما بصورت کامل خشک شود. در غیر این صورت تماس تسمه خیس و یا حتی با اندکی رطوبت با قند و شکر سبب خیس شدن و از بین رفتن محصول نهایی می شود.

TEL : tel:09123691065
09126482568
Email: info [at] rollpars [dot] com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Rollpars Group