آیکون واتساپ
تسمه صنعتی رول پارس

روش های افزایش تنش کششی اتصال تسمه انتقال نیرو

ابتدا یک سوال دیگر را در نظر بگیرید: چرا تنش مناسب لازم است؟ تسمه های انتقال نیرو از اصطکاک بین تسمه و پولی استفاده می کنند. به بیان ساده تر با کاهش میزان تنش اتصال، اصطکاک بین سطوح کاهش پیدا کرده و بجای انتقال قدرت سر خوردن تسمه بر روی پولی را شاهد خواهیم بود. بنابراین اعمال تنش مناسب در اتصال امری بسیار حیاتی در افزایش طول عمر تسمه انتقال نیرو و در جهت افزایش راندمان و ممانعت از کار افتادگی سیستم می باشد.

کناره ها و کناره های شیار برای انتقال نیرو. در مقابل، تسمه های سنکرون از درگیری دندان ها برای انتقال نیرو استفاده می کنند. کشش بیش از حد تسمه وی بلت V یا تسمه سنکرون باعث بار تحمل بیش از حد، کاهش عمر تسمه انتقال نیرو و سایش بیش از حد قرقره می شود. کشش کم تسمه انتقال نیرو وی بلت V باعث لغزش تسمه می شود، در حالی که کشش کم تسمه سنکرون می تواند منجر به سایش شدید دندان و حتی جغجغه (پرش دندان) شود. برای کشش یک تسمه وی بلت V شکل، کمترین میزان کشش را اعمال کنید که از لغزش تسمه تحت بار کامل جلوگیری می کند. برای کاربری مفید یک تسمه سنکرون، باید تسمه انتقال نیرو را به درستی در چرخ دنده قرار دهید. برای اطمینان از کشش مناسب، هر یک از انواع تسمه باید در حال اجرا باشند. این فرآیند شامل اجرای درایو تحت بار کامل، سپس توقف، بررسی کشش و باز کردن آن به مقادیر بار توصیه شده است. اجرای یک تسمه تحت بار کامل به آن اجازه می دهد تا در شیارهای قرقره بنشیند.

در طول حرکت اولیه، سطح کشش به دلیل نشستن تسمه و کشیدگی اولیه کاهش می یابد (کاهش می یابد). زمان لازم برای اطمینان از اینکه بیشتر فروپاشی تنش رخ داده است از 15 دقیقه متغیر است. تا 48 ساعت، بسته به شدت برنامه. یک برنامه شدیدتر زمان اجرا کمتری را می طلبد. سازندگان جداول تا سال 1998 گیتس این جداول را به دلیل تقریبی داده هایشان از کاتالوگ ها حذف کرده بود را برای روش های کشش ساده بر اساس هندسه، سرعت و نوع تسمه برای درایوهای سنگین منتشر می کنند. روش های قدیمی تر از فلس ماهی با خط کش برای اعمال بار به تسمه وی بلت انتقال نیرو و اندازه گیری انحراف آن استفاده می کنند. بسیاری از گیج‌ها کشش دقیق را امکان‌ پذیر می‌کنند، مانند گیج‌های قرائت مستقیم که کشش تسمه استاتیکی را با اندازه‌گیری نیرو در یک انحراف مشخص از دهانه تسمه انتقال نیرو اندازه‌گیری می‌کنند.

TEL : tel:09123691065
09126482568
Email: info [at] rollpars [dot] com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Rollpars Group