آیکون واتساپ
تسمه صنعتی رول پارس

فرایند ضد عفونی نوار نقاله و تسمه در حمل گوشت

فناوری های مدرن ضدعفونی کردن نوار نقاله‌ها و تسمه‌ها را برای حمل و انتقال گوشت و مرغ آسان‌تر می‌کنند، اما خطرات ایمنی مواد غذایی و کارگران همچنان وجود دارد. عاری نگه داشتن تجهیزات از باکتری برای افزایش ایمنی مواد غذایی بسیار مهم است و باعث می شود توسعه دهندگان و پردازنده های فناوری تمرکز بیشتری بر طراحی ماشین آلات و تکنیک های تمیز کردن داشته باشند که احتمالاً خطر پاتوژن ها را کاهش می دهد.
مارتین باکنویج، کارشناس ارشد ترویج ایمنی غذا در بخش علوم غذایی در دانشگاه ایالتی پن در دانشگاه پارک، می‌گوید: شناسایی نوار نقاله‌ها به‌عنوان منبع آلودگی بالقوه مهم است. انتخاب یک سیستم حمل گوشت و مرغ که به راحتی تمیز شود و در برابر تجمع عوامل بیماری زا مقاوم باشد بسیار مهم است.
او می‌گوید، چنین فناوری‌هایی می‌توانند دارای سیستم‌های تمیز کردن مداوم باشند، که دائماً قسمت‌های شستشوی تسمه نوار نقاله را که احتمالاً منبع باکتری هستند، اسپری می‌کنند.

Bucknavage می‌گوید، همچنین برای افزایش بهداشت در انتقال مواد غذایی بسیار مهم است که تسمه نوار نقاله‌ها را مطابق با نوع پروتئین‌هایی که تجهیزات با آنها کار می‌کنند انتخاب کنند. او می‌گوید که این فرایند شامل طرح‌هایی می‌شود که می‌تواند بهتر از گوشت‌هایی که چربی بیشتر دارند یا احتمالاً به نوار نقاله‌ها می‌چسبند، پشتیبانی کند و افزود که ویژگی‌های محصول باید در نظر گرفته شود.

نورمن ماریوت، استاد بازنشسته در کالج کشاورزی و علوم زیستی در موسسه پلی تکنیک ویرجینیا و دانشگاه ایالتی (ویرجینیا تک) در بلکسبورگ، می‌گوید که غلتک‌ها و قاب‌های نوار نقاله، که مکان‌های تمرکز پاتوژن‌ها هستند، نگران‌ کننده هستند. او می گوید که دسترسی به تجهیزات برای تمیز کردن باید آسان باشد و حاوی عناصری باشد که بهتر از تجمع ذرات غذا جلوگیری کند.

ماریوت می‌گوید که سازندگان ماشین‌ها با حذف حفره‌ها و تخلخل های سطحی تسمه نوار نقاله مواد غذایی که در حین عملکرد مواد غذایی در آن جمع‌آوری می‌شود، تأکید بیشتری بر بهداشت دارند. ساده تر کردن نقاله ها برای جداسازی قطعات برای ضدعفونی کردن؛ و استفاده از لبه‌های گردتر روی طرح‌ها، که احتمال کمتری دارد ذرات غذا را جذب کند و راحت‌تر از لبه‌های مربع تمیز می‌شود.

صاف بودن تسمه نوار نقاله مواد غذایی نیز می تواند بر روی بهداشت تاثیر بگذارد. او می‌گوید که طرح‌های فولاد ضد زنگ برای جلوگیری از چسبیدن قطعات گوشت بهتر و بادوام‌تر هستند.

ماریوت می‌گوید علاوه بر استفاده از ماشین‌آلات قوی، آموزش کارکنان در مورد بهترین تکنیک‌های ضدعفونی و نمونه‌برداری مکرر میکروبی از تجهیزات، پردازنده‌ها را قادر می‌سازد تا پاتوژن‌ها را بهتر کنترل کنند. گای لوشین، مشاور ایمنی Allen Safety، یک شرکت بهبود فرآیند ایمنی مواد غذایی مستقر در جزیره مریت در فلوریدا، می‌گوید پردازنده‌ها باید سطوح بزرگ زیر نوار نقاله‌ها را ضدعفونی کنند تا از شکل‌گیری پاتوژن‌ها بیشتر جلوگیری کنند.

لوشین می‌گوید، دیگر منابع بالقوه پاتوژن‌ها، سوراخ و ساییدگی های روی تسمه‌های نقاله هستند که ممکن است در طول عملیات معمولی ترک‌های مویی ایجاد کنند و در شکاف‌ها جای غذا داشته باشند. او اضافه می کند که تمیز کردن چنین مناطقی بسیار دشوار است و معمولاً نیاز به تعویض تسمه دارند. او می‌گوید در همین حال، تسمه‌های توری نیز احتمالاً محل نگهداری باکتری‌ها هستند و افزود که برخی از اپراتورها در حال حذف تجهیزات هستند در حالی که برخی دیگر در حال نصب میله‌های اسپری و سیستم‌های تمیز در محل هستند تا به مکان‌هایی که به سختی ضدعفونی می‌شوند، برسند. لوشین می گوید که مسئولین بهداشت باید به طور معمول تسمه ها را از نظر عیوب بررسی کنند و شستشوی دستی و اجرای تسمه ها پس از استفاده از مواد شوینده فوم به طوری که این عوامل به تمام گوشه ها نفوذ کنند، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. او می‌گوید، در عین حال، یک طرح طبقه‌بندی شده برای تمیز کردن هر منطقه تولید برای جلوگیری از سمپاشی بیش از حد و نیاز بعدی به تمیز کردن مجدد تجهیزات حیاتی است.

لوشین می‌گوید: «بسیاری از مکان‌ها دارای چندین تسمه نوار نقاله مواد غذایی نزدیک به هم هستند که به موازات طول طبقه‌های فرآوری کار می‌کنند. تیم‌هایی که تلاش‌های خود را برای نظافت هماهنگ نمی‌کنند، ممکن است به‌طور ناخواسته زباله‌ها را روی یک نوار نقاله تمیز بپاشند، در حالی که آنها در حال ضدعفونی کردن دستگاه مجاور هستند.»

ایمنی کارگران را در کانون توجه قرار دهید

لوشین می‌گوید با توسعه سیستم‌هایی برای تمیز کردن نوار نقاله‌ها و تسمه‌ها، مهم است که اپراتورها به ایمنی کارگران نیز توجه کنند، زیرا تیم‌های ضدعفونی کننده - به ویژه آنهایی که تجهیزات بلند را تمیز می‌کنند - با خطرات سلامتی روبرو هستند.

فقدان سکوهای مرتفع یا نقاط لنگر یا سیستم های کابلی مناسب برای محافظت از سقوط، تمیز کردن این نوار نقاله ها را دشوار می کند و کارگران سرویس بهداشتی را در معرض خطر آسیب ناشی از سقوط ارتفاع قرار می دهد. با این حال، او اضافه می‌کند که پردازنده‌های بیشتری استفاده خود از نوار نقاله‌های سربار را حذف می‌کنند یا تا حد زیادی کاهش می‌دهند، زیرا کارکنان سرویس بهداشتی زمانی که روی نردبان یا بالای کف کار نمی‌کنند، ایمن‌تر و کارآمدتر هستند. لوشین می‌گوید، پردازنده‌ها همچنین می‌توانند با خاموش کردن نوار نقاله‌های مجاور بدون مراقبت در طول تمیز کردن تجهیزات، خطرات آسیب را کاهش دهند. او می گوید که از آنجایی که تمیز کردن نوار نقاله اغلب با حرکت تسمه انجام می شود، محافظت از شفت و انتهای شفت به درستی برای محافظت از کارگران ضروری است.

لوشین می‌گوید: «کارمندان سرویس بهداشتی که روی نردبان‌ها می‌ایستند هنگام تمیز کردن نوار نقاله‌ها در هفت فوت بالاتر از کف، ممکن است همچنان در معرض شفت‌ها و انتهای شفت‌ها قرار بگیرند که می‌توانند به تجهیزات محافظ شخصی‌شان گیر کنند» و آنها را به داخل ماشین‌آلات بکشند. او می‌گوید علاوه بر این، اپراتورها می‌توانند با ایجاد دسترسی آسان به قفل‌های قطع ‌کننده که به سرعت نوار نقاله‌ها را غیرفعال می‌کنند، فرآیند تمیز کردن را ایمن‌تر و کارآمدتر کنند، او می‌گوید.

TEL : tel:09123691065
09126482568
Email: info [at] rollpars [dot] com

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Rollpars Group